in de Morovo lagoon - Reisverslag uit Weno Town, Micronesië van monique marco caesar - WaarBenJij.nu in de Morovo lagoon - Reisverslag uit Weno Town, Micronesië van monique marco caesar - WaarBenJij.nu

in de Morovo lagoon

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg monique marco caesar

29 Mei 2006 | Micronesië, Weno Town

we're back and safe..

haha.

afgelopen 10 dagen kwamen we niet verder dan 2 /3 plekken in de Morovo Lagoon: midden tussen de duizenden eilandjes (vervoer is alleen met bootjes). de laatste 2 dagen waren we de allereerste toeristen in een brandnieuwe lodge! daar hebben we gefeest, prive dansshow en biertjes gekregen. Zelfs een baan aangeboden (met onze kennis en kunde reclame maken voor dit hele gebied en in het bijzonder voor de projecten / lodges van de eigenaaar). Maar voorlopig blijven we maar in Nederland werken.....!

en na drie weken hebben we nu ook eindelijk kortstondig de 2 andere echte toeristen in dit land ontmoet..

EEN van de huisjes waar we sliepen stond op palen in het water en had een vlonder net boven wat koraal. Vooral 's ochtends vroeg en aan het eind vd middag kan je dan allerlei vissen in alle mogelijke kleuren en maten voorbij zien komen; zelfs 4 x haai gezien ! (waarvan de grootste 1 meter EN op video kunnen vastleggen!!) ook inktvis, 'n soort stervis ofzoiets en wat al niet meer gezien.. Ook papagaai achtigen en een grote vleermuis (...Batman??) zijn hier. De vliegende vissen op het open water zijn ook erg buitenaards....we hadden gelezen dat er Manta Rays in dit gebied zijn, en met Marco's hoofd (met duikbril op) hangende vanuit een langzaam varend bootje EN natuurlijk de kennis van een bewoner hebben we een hele grote gevonden! wat een verschijnsel! zeker 2 meter breed, 'zwevend' en cirkelend met zijn grote bek open de plankton etend!
Maar ook de sterrenhemel (Melkweg!) en de geluiden zijn bijzonder hier.

Ook nog 2 neergestorte bommenwerpers uit de 2de wereldoorlog gezien waarvan eentje in the bushbush en andere in het water, Marco verwachtte ieder moment een skelet die omhoog zou komen...erg spannend net als in de film.

Nu dus weer terug in de hoofdstad want een bepaalde boot kwam niet en dat had betekend dat we op een vrijdagavond pas in Gizo (verder westelijk en de meest toeristische plek) zouden aankomen, maar dan zouden we daar niet verder kunnen omdat maandag pas de bank open gaat. Dus zouden we niet naar een dorp kunnen omdat we woensdag al weer het vliegtuig hiernaartoe zouden nemen. AFFIJN ... nu kunnen we 75% van de ticket terugkrijgen. En ondertussen zijn we door de zakenman van die nieuwe lodge voor een etentje uitgenodigd. EN toevallig komt zijn stiefdochter uit de plaats waar we onze laatste 11 dagen heengaan, dus alles komt weer op zijn pootjes terecht!

Doordat er veel Australiers hier zijn is er ook een westers achtige lunchroom geopend met de lekkerste hapjes en ze hebben er krantjes. Bier is hier goedkoop en er moet een wonderbarlijk mooie waterval zijn waar we morgen heengaan.. we vermaken ons wel...

----he femke doe je de groeten aan pauline.alles goed met fien. en ilona doe je de groeten aan ceciel.
We zijn erg blij met de kleertjes ilona, marita en femke.Ben erg benieuwt naar jullie verhalen mem en heit. piet en marije doen jullie een kus voor uma. Marga ook een knuffel aan de boys. Verder iedereen die dit leest en antwoordt ook de groetjes natuurlijk, erg leuk die berichtjes!!!!leuk om ook wat van de familie Tante en ooms te horen.---

het zal wel weer ongeveer 2 weken zijn voordat we een nieuw bericht kunnen plaatsen... tot ziens!

Marco Monique en Caesar

XXXX

• 29 Mei 2006 - 19:38

Ruth:

Hoi Marco, doordat je het linkje hiernaartoe ook aan Jur had opgestuurd volg ik nu je reisverhaal! (een mens moet toch iets doen alstie ziek thuiszit, nietwaar).
    Wat een fantastische ervaringen allemaal en een leuke foto's! En de keizerlijke zoon, die overal zo heerlijk onthaald wordt. Fijn hoor.
    Genieten jullie nog maar lekker, dan geniet ik in Amsterdam een beetje mee!
    groetjes, Ruth (Maloe Melo)

• 31 Mei 2006 - 20:01

Mem:

Helemaal blij.
    Wat hebben jullie het toch fijn met elkaar,geweldig om te volgen,en de prachtige foto"s weer te zien,dat huis op palen,het lijkt wel een sprookje Wij hebben jonge vogeltjes.in het vogelhokje.Flip de kat van de buren,zit op de loer,we hebben het erdruk mee,Flip heeft van mij al een emmer water over z"n bol gehad.Ik zou het jammer vinden,dat hij de jonge vogeltjes te pakken kreeg.Deouders hebben het er zo druk mee.IKdenk dat ze met Pinksteren uit vliegen.Marga en Alias en K inderen komen gezellig met de Pinksterdagen.Luitjes het ga je goed,veel liefs van ons, en geef caesar een dikke kus van Pake en Beppe.Geniet nog een maand,en dan zien we elkaar gauw,we zijn heel benieuwd,naar alles wat jullie hebben gezien, en beleefd.
    vr gr en tot de volgende mail.Bedank voor jullie mail en Foto"s.
    Kus van Heit en Mem.

• 01 Juni 2006 - 10:58

Ilona:

Zo stel ik me het paradijs voor, wat bevinden jullie je in een prachtige omgeving.
    De groeten terug van Cecilia ze had al wat geschreven maar dat is waarschijnlijk mislukt ze zou het nog een keer proberen.
    Geniet van je laatste maand en geef de jonge man een dikke knuffel.

P.s. jullie missen hier in elk geval het slechte weer, het is koud en nat het lijkt wel herfst.

Veel liefs van moi.

Ilona

• 02 Juni 2006 - 17:14

Ceciel En Ben:

hoi hier dan eindelijk een bericht van ons wat maken jullie een mooie reis dat ziet er heerlijk uit volgens mij is de bevolking vriendelijk en gastvrij prachtige foto`s. hier gaat ook alles goed.

• 03 Juni 2006 - 16:52

Mieke:

hoi stel, wat is het toch mooi om jullie reis te volgen!hoe gaat het met eten? heb je nog iets aan de spullen die je van je collegas heb gekregen? natuurlijk mis je ons enorm! groet van allemaal
    mieke

• 04 Juni 2006 - 12:27

Gabrielle:

God zij dank hebben wij ook eens dit weekend de zon gezien .Oke het is nog niet boven de 20 graden geweest maar voor onze begrippen is dit al erg lekker. Veel regen gehad dus geniet er maar van.
    Het is moeilijk voor te stellen hoe en wat jullie allemaal zien ,ruiken en voelen.Al maken de foto's veel goed. Wat geweldig en zeker om te zien hoe cees in het water staat tussen de vissen.Ik hoop dat hij zich hier later nog wat van kan herrinnneren.
    Gelukkig hebben jullie er veel foto's van.
    Alles goed bij ons .
    Dikke kus gabrielle Vincent en kids

• 05 Juni 2006 - 13:11

Henni En Herman:

via mientje ook een klein blikje in jullie fantastische wereldje mogen werpen.ben een beetje jaloers haast.wat een fantastische ervaring,geniet ervan en liefs,henni

• 06 Juni 2006 - 09:16

Manon:

Lieve moon, marco en Ceasar,
    Wat goed om weer wat van jullie te lezen, en die foto's woaw ziet er allemaal goed uit. Marco, al een lekker visje gevangen voor op de bbq? Hier alles z'n gangetje. Moon doe je nog iedeeen op voor nieuwe keramiekwerkstukken, en hoe staat het met de film? Kunnen we al de limo boeken voor de gouden kalf??? Tot snel hoors, dikke zoen.

• 08 Juni 2006 - 17:34

Cwinta:

Eindelijk word het bij ons ook mooi weer.Zo'n 25 graden.Ed en ik gaan dit weekend lekker varen met Ina en Leen (mijn schoonzus en zwager)we gaan bij Gouda aan wal liggen en zondagmiddag Voetbal kijken,de mannen kijken en wij gaan vooral voor de gezelligheid mee(drankje,hapje).
    De tijd gaat wel snel he,voor jullie ook?Kaartje is goed aangekomen,bedankt!Ed gaat zijn verjaardag nog vieren of bij de zaak maar waarschijnlijk op het strand!Jullie horen dat nog wel.
    Een hele dikke kus en het gaat al een stuk beter met me(achter de wolken schijnt de zon...)

Dikke kus ook van Ed.

XXXCwintaXXX

• 09 Juni 2006 - 10:56

Gabrielle:

hehe!!!!!
    eindelijk mooi weer hier.
    25 graden dus in de tuin al snel 35.
    Zit nu op het werk en iedereen vind de foto´s geweldig .
    Jullie krijgen de groeten van iedereen.

• 09 Juni 2006 - 17:55

Femke:

Hallo luitjes, de foto's worden steeds leuker, net als de verhalen.
    Hier gaat alles goed. Wij gaan in Nederland ons eigen avontuur beginnen. We hebben een huis gekocht. (Al het papierwerk moet nog in orde gemaakt worden.)We gaan Amsterdam dus verlaten..Details volgen nog. Fien zit in jullie kinderstoel en neemt af en toe een hapje van mijn zelfgemaakte eten.
    Geniet van jullie laatste maandje daar.
    liefs Femke