Op een eilandje - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van monique marco caesar - WaarBenJij.nu Op een eilandje - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van monique marco caesar - WaarBenJij.nu

Op een eilandje

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg monique marco caesar

26 Juni 2006 | Maleisië, Kuala Lumpur

Delaatste week van onze vakantie-reis is Begonnen. Maar het voelt eigenlijk als de 5de vakantie op een rij...

Na de Solomon eilanden nog een paar dagen Fiji waar we met Caesar in de heuvels hebben gelopen met als doel een waterval te zien, wel een gids en sjouwer ingehuurd natuurlijk. De waterval viel wel mee (ja we zijn nog steeds verwend) maar onderweg ontvouwde zich een leuk verhaaltje voor de TV ambities: "Mandarijntje eten vanuit de boom". Caesar smulde er echt van. ook de tocht was bijzonder: weer een andere omgeving dan we hadden gezien.

Toen op naar Australie waar we ook weer (maar) 5 dagen de tijd hadden. En we zijn op aanraden van een douanebeambte naar Hervey Bay gegaan (the Whale watching capital of the world) Maar helaas zijn we hier net 3 weken te vroeg om de walvissen te zien!. Ooit willen we hier wel terugkomen om dat te doen EN om weer naar Fraser Island te gaan , waar we 2 dagen geweest zijn. Ook dit is een beschermd gebied en erg bijzonder. zie http://www.fraserisland.net/.
Op het eiland is er een regenwoud, rock pools' hoge rotsen, mooi lang strand (incl. wrak van een cruise schip uit 36..zie foto) mini sahara EN het paradijs: een meer met het helderste water dat we ooit gezien hebben. en zand dat zo lekker zacht is als een tapijtje. Op het eiland kan je met een 4-wheel drive komen maar ook met een groepje heengaan. dit keer hebben we zo'n een package genomen omdat het wel zo makkelijk en relatief niet duur is als je maar een paar dagen de tijd hebt. Prima (buffet) eten en goede kamer was ook fijn.

Daarna was het even afzien: door slechte aansluiting van de (nachtelijke) vluchten een hele dag op het vliegveld 'gewacht' en zonder slaap een hele dag in Kuala Lumpur gelopen... WEL op de Menara toren geweest en in een speeltuin. Maar we keken uit naar een lekker eilandje waar we nu dus eindelijk zijn ... Caesar heeft van e.e.a. geen last, die slaapt wel...

Uiteindelijk hebben we voor het iets meer toeristischer Redang eiland (in Maleisie) gekozen (IPV kleiner rustigere Pulau Kapas) omdat het met wat toeristen om je heen ook vaak wel zo gezellig is. Grappig is wel dat de toeristen hier bijna allemaal uit Azie komen... En Caesar hier als een supermodel gezien wordt. Als we eens een dollar per gemaakte foto zouden vragen.......

Maar Behalve dat hij chips en ijs krijgt, krijgen ook WIJ wat eten en drank toegestopt... en hij geniet van de aandacht (en snoep..)

zie http://www.veelzijdigmaleisie.nl/redang.htm voor meer over het eiland.

hieronder wat foto's (op veler verzoek vooral met Caesar er in)
en we zien jullie heel snel.....!!!!

(oh ja: wat heeft holland tegen portugal gedaan?)

---------------------------------------------------Ondertussen nog 6 baby haaitjes tijdens het snorkelen gezien. maar helaas is veel koraal dood. waarschijnlijk gevolg van teveel toerisme (..?)

maandag effe shoppen en laatste geld opmaken in Kuala Lumpur, want alles is hier veel goedkoper...

nog 2 Caesar foto's erbij gezet..

Hier geen last van voetbalverlies, maar Ilona en andere voetbalfans: we drinken samen ons verdriet wel weg, eenmaal in Amsterdam aangekomken , hoor!!!!!



----------------------------------------------------------------------------------------


BYE BYE EN TOT SNEL!!!

Marco Monique en Caesar

  • 26 Juni 2006 - 14:26

    Cwinta:

    Nederland heeft verloren. 1-0 heel veel gele en rode kaarten (stuk of 11)en ned moest zelfs met 9 man op het laatst spelen tegen 9.Nou ja een hele toestand.
    Wat een leuke foto's weer!
    Nog 2 weken en jullie zijn weer thuis, toch nog heel snel gegaan.........

    xxxjes van Cwinta

  • 26 Juni 2006 - 14:31

    Shaman LapuLapu:

    Aloha & Mganga!

  • 26 Juni 2006 - 14:36

    Herman En Henni:

    Wat hebben jullie enorm veel gezien.jammer,dat we zolaat pas konden aanschuiven in de mail-rij,maar hopen jullie in holland gauw eens te zien, jullie verhalen te horen en foto,s te bewonderen.goede reis en tot ziens!

  • 26 Juni 2006 - 14:40

    Henk & Shino:

    Tot over 2 weken geniet er nog van!!!

  • 26 Juni 2006 - 18:49

    Marga:

    geen zin om te schrijven na het lezen en zien van zoveel heerlijks. tot snel kus marga

  • 27 Juni 2006 - 21:32

    Jhinfelaar@planet.nl:

    Hoi Marco en Monique,
    Wij (Charles en ik) hebben veel bewondering voor de ondernemingsdrift die jullie hebben! Voorlopig kan niemand die leuke gebeurtenissen, prachtige indrukken en herinneringen van jullie afnemen! En wat dat leuke jongetje van jullie betreft.... hij doet zijn naam eer aan met die shawl om zijn lijfje gewikkeld ... Zo zag de echte Ceasar er ook uit toen hij een klein Ceasartje was!!! Het is een TOP kind! En jullie zijn TOP ouders!
    Nog voor de laatste weken.... geniet, geniet, geniet, want voor je het weet zit je weer in de Nederlandse cultuurmolen!
    veel groetjes,
    Joke en Charles

  • 01 Juli 2006 - 20:48

    Ilona:

    Het kabinet is gevallen, daaaaaaag tot snel.
    :-)

  • 02 Juli 2006 - 19:04

    Alias:

    Hi! marco moi en ceasar,
    Ik heb lastste keer met vriend van mijn gesproken, hij heeft julie wel gezien. Hij zeg tegen mijn is that the man with hat like in the film "The godfather" toch!. So, ik zie jullie gauw!!
    Groetjes.

  • 03 Juli 2006 - 13:08

    Joyce:

    Hoi hoi, hier het nichtje van Ed en Cwinta weer! Wat ontzettend grappig om de namen van Fraser island en Hervey Bay te zien staan. Ik ben hier namelijk zelf ook geweest, en heb het wrak ook gezien. Wij kwamen alleen 4 weken te laat aan om de walvissen nog te kunnen spotten. Die waren hem allang gesmeert :-/ Zijn jullie trouwens nog dingo's tegen gekomen op Fraser island?

    Nou heel veel plezier nog voor die laatste dagen.

    groetjes, joyce

  • 05 Juli 2006 - 09:24

    Pauline:

    He Monique en Marco!

    Wat leuk om jullie te zien! Moet wel even een traantje wegpinken. Regelmatig denk ik aan jullie en hoe het met jullie zou gaan. Ik zie uit naar jullie terugkomst! Om jullie weer te zien en alle verhalen te horen. Ik was net nog op Schiphol om mijn ouders uit te zwaaien. Mijn vader vertelde ons toen we klein waren dat we met z'n allen naar Amerika zouden gaan. Elk jaar weer opnieuw.. Zijn neven wonen daar en het is altijd een droom van hem geweest om hun op te zoeken. Het kwam er steeds maar niet van. Totdat hij niet zo lang geleden ziek werd.. De artsen zagen het somber in, we hebben een tijd in spanning gezeten. Of hij kanker zou hebben of niet.. Het bleek niet zo te zijn ... Wij allemaal blij... In die tijd is er een knop om gegaan bij mijn vader. Hij had binnen een week een reis geboekt voor hem en mijn moeder. Alles was binnen een paar dagen geregeld!! Hij weet precies wat hij wil en waar en hoe en weet zelfs de plattegronden van dorpjes en steden uit z'n hoofd. Ik wist niet wat ik zag op Schiphol. Mijn vader was een klein jongetje die zat te wippen op zijn stoel van ongeduld om de reis van zijn leven te maken!! Ik vind het fantastsich wat jullie ondernemen. Blijf vooral genieten. Het lijkt me leuk om jullie weer te ontvangen op Schiphol. Ik zie jullie snel.

    Dag lieve Monique en Marco en Ceasar..

    Pauline








  • 05 Juli 2006 - 18:57

    Gabrielle:

    Volgens mij zijn jullie al weer terug als ik dit schrijf.Maar even zo goed wat zag en ziet het er weer allemaal te gek uit.
    Mischien moet je ceasar wel in schrijven bij een modellen buro ,ervaring genoeg imiddels.
    Bij ons gaat alles wel oké.
    We hebben een erg roerige maand gehad . Op het werk is het ook onrustig. Dennise heeft ander werk en vertrekt binnen kort .
    Jeanet P gaat ons ook tedelijk verlaten met de hoop voor altijd. (dat wil zij ) Ze gaat bij vrijetijd werken.
    Ik heb nog geen kontrakt getekend maar het ziet er naar uit dat ik toch die drie dagen (mischien?????) van je krijg,nou ja van jou!!!.
    Wat het voor groep of werk gaat worden is nog steeds niet duidelijk ,maar word vervolgd.
    Kus voor alle drie.
    Ik hoop dat jullie een beetje kunnen aclimaticeren(vast helemaal fout geschreven).
    gabrielle

  • 06 Juli 2006 - 20:14

    Ludie En René:

    Bijna weer thuis,of al aangekomen.Mijn broer Rob gaat voor de 2de keer met zijn vrouw naar Australie,19 juli vertrekken ze voor 4 weken,huren een camper reizen rond, en bezoeken vrienden,ik ben er ook al eens geweest,en in New Zealand,dus de foto's en jullie reisverslag was erg leuk om te lezen.Ik hoop elkaar weer eens te ontmoeten,bij je ouders ofzo Marco.We zien wel.Bedankt voor alles,en groetjes van ons,René en Ludie

  • 09 Juli 2006 - 19:00

    Rob De Kan:

    Hallo Marco, Monique en Ceasar,
    Mijn moeder en ook ik zijn weer veilig thuis. Ik heb net je foto's van Fraser Island bekeken. mooi he dat witte zand.
    De rest volgt later. Wij zijn niet bij dat wrak geweest maar wel bij de invisible creek en bij een meer waarin langnek schildpadden leven, niet gezien maak ik heb er wel in gezwommen en kleine visjes gezien.
    Als je mij je gewone e-mail stuurd dan kan ik jullie alvast lekker maken voor een volgende trip down under.
    Groeten Marijke & Rob de Kan.

  • 17 Juli 2006 - 08:05

    Cwinta:

    Gelukkig is het hier ook erg mooi weer kunnen jullie langzaam afkicken...X Cwinta

  • 17 Juli 2006 - 14:40

    Manon:

    He Moon en Marco en cees, zijn jullie nu al terug of nog aan het genieten. Wat een prachtige fotos weer, ik hoop dat de film ook zo mooi wordt. Heb je veel te vertellen moon dus we moeten echt snel afspreken, en wil dat lekkere smoeltje van Ceasar snel zien, wat zal die balen als jullie terug zijn, of mischien ook wel blij om oude bekende te zien. In ieder geval welkom terug en tot zeer spoedig, dikke zoen Manon P.s. wij vieren 30 juli onze verjaardagen, mochten jullie in het land zijn en zin hebben zijn jullie natuurlijk van harte welkom. Toedeloe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

monique marco caesar

reis via australie naar Fiji / Solomon eilanden en (waarschijnlijk) 2 weken Maleisie

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 27755

Voorgaande reizen:

13 April 2006 - 18 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: